Disqus


***
SEARCHING THE BLOG

Loading




SEARCHING


Τελευταίες ... Αναρτήσεις

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ … ΣΕ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ !!!

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

...Δεν Ελπίζω Τίποτα, Δεν Φοβάμαι Τίποτα, Είμαι Ελεύθερος. ...Ζούμε Μόνοι, Πεθαίνουμε Μόνοι, Το Ενδιάμεσο Φωτεινό Σημείο Το Λέμε Ζωή. ...Ελευτεριά Θα Πει Να Μάχεσαι Στη Γης Χωρίς Ελπίδα. ...Θεός Θα Πει Να Κυνηγάς Θεό Στον Αδειανόν Αγέρα. ...Ολάνθιστος Γκρεμός Της Γυναικός Το Σώμα. ...Πιο Δυνατή Η Ψυχή Από Την Ανάγκη, Και Δε Συχωρνάει. ...Τι Θα Πει Λεύτερος; Αυτός Που Δεν Φοβάται Το Θάνατο. ...Ότι Δεν Συνέβη Ποτέ, Είναι Ότι Δεν Ποθήσαμε Αρκετά. ...Αλίμονο Σε Όποιον Ζει Στην Έρημο Και Θυμάται Του Κόσμου. ...Αγωνιζόμαστε Για Τα Άφταστα, Και Γι' Αυτό Ο Άνθρωπος Έπαψε Να Είναι Ζώο. ...Ο Αληθινός Χριστός Περιπατάει Και Αγωνίζεται Μαζί Με Τους Ανθρώπους. ...Τα Τετραθέμελα Του Κόσμου Τούτου: Ψωμί, Κρασί, Φωτιά, Γυναίκα. ...Έχεις Τα Πινέλα, Έχεις Τα Χρώματα, Ζωγράφισε Τον Παράδεισο Και Μπες Μέσα. ...Η Πετρά, Το Σίδερο, Το Ατσάλι Δεν Αντέχουν. Ο Άνθρωπος Αντέχει. ...Αν Μια Γυναίκα Κοιμηθεί Μόνη, Ντροπιάζει Όλους Τους Άντρες. ...Ω Πολυφίλητο Κορμί, Το Πιο Κρυφό ‘Σαι Μονοπάτι. ...Η Στερνή Η Πιο Ιερή Μορφή Της Θεωρίας Είναι Η Πράξη.

*

Έλληνες γρηγορείτε ~ Εάλω η πατρίδα μας .!!!

*

ΥΠ' ΟΨIΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ !!!


«Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.

Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.

Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...

Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.

Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».

"Μίλαν Κούντερα" (Το βιβλίο του γέλιου και της λήθης)

*

Η Ενημέρωση Έρχεται Κοντά σας !!!

Η Ενημέρωση Έρχεται Κοντά σας !!!

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Μνημεία χαρακτηρίστηκαν περίτεχνα έπιπλα από το Αχίλλειον !!


Κρεβάτι, σίδερο, 200x120x90 εκ., ανήκε στον αυτοκράτορα Γουλιέλμο Β΄, Αχίλλειο-εκθεσιακός χώρος (Πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού/ Διεύθυνση Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς).

Είναι το σπανιότερο σύνολο έργων τέχνης του Αχιλλείου !!

Περίτεχνα έπιπλα, μάρτυρες της καθημερινής ζωής στο Αχίλλειον της Κέρκυρας, χαρακτηρίστηκαν ομόφωνα μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά κήρυξη συνόλων μνημείων από το Αχίλλειον.

Προηγήθηκαν οι κηρύξεις 61 μαρμάρινων γλυπτών, περίπου 50 πινάκων και χαρακτικών, ενώ η πιο πρόσφατη αφορούσε αρχειακό υλικό και χάλκινα γλυπτά. Ωστόσο, η εν λόγω κήρυξη αφορούσε το σπανιότερο σύνολο έργων τέχνης του Αχιλλείου, τα έπιπλά του.

Συγκεκριμένα, χαρακτηρίστηκαν 45 έπιπλα, οκτώ καθρέφτες και ένα εκκλησιαστικό όργανο, που εκτίθενται στις αίθουσες και τους κήπους του Αχιλλείου.

Τα έπιπλα διακρίνονται κυρίως σε δύο ενότητες.


Η πρώτη ενότητα , περιλαμβάνει τα έπιπλα εκείνα που παρήγγειλε η πρώτη ένοικος του Αχιλλείου, αυτοκράτειρα Ελισάβετ, και τα οποία αντανακλούν τις αισθητικές επιλογές στο ανάκτορο στα τέλη του 19ου αιώνα και ανήκουν αισθητικά στο ρεύμα του δεύτερου Ροκοκό ή Ιστορικισμού.

Η Ελισάβετ επέλεξε μόνη της τα έπιπλα, γιατί, όπως έγραφε, «αισθάνομαι λιγότερο ξένη εδώ παρά στη Βιέννη». Αυτά κατασκευάστηκαν κυρίως από ένα εργαστήριο επίπλων στη Νάπολη και κάποια από εργαστήριο της Βιέννης και ήταν όλα από ξύλο καρυδιάς.

Στην ενότητα αυτή συγκαταλέγονται βιβλιοθήκη με ανάγλυφη διακόσμηση και μαρκετερί, γραφείο και πολυθρόνα με ανάγλυφους γρύπες, ξυλόγλυπτη δίφυλλη ντουλάπα, καθρέφτης με ολόγλυφα δελφίνια και ανάκλιντρο με διακοσμητικά δελφίνια – το αγαπημένο μοτίβο της Ελισάβετ.

Επίσης, έπιπλα μέσα στο παρεκκλήσιο, όπως η Αγία Τράπεζα σε ξύλο καρυδιάς με μαύρη λάκα και δύο πάγκοι προσευχής από ξύλο καρυδιάς και ύφασμα.


Η δεύτερη ενότητα, αφορά σε έπιπλα που παρήγγειλε ο μετέπειτα ιδιοκτήτης του Αχιλλείου, Κάιζερ της Γερμανίας, Γουλιέλμος Β’. Το ύφος των αντικειμένων αυτών είναι τελείως διαφορετικό, κυριαρχούν οι λιτές γραμμές και τα λειτουργικά έπιπλα. Όλα τα έπιπλα έχουν άσπρη λάκα και κοσμήματα μπρουτζίνας και είναι κατασκευασμένα από ξύλο δρυός.

Μεταξύ άλλων χαρακτηρίστηκαν ως μνημεία, γραφείο σε μορφή αναλογίου με περιστρεφόμενη καρέκλα σε μορφή σέλας, μπουφές με μπρουτζίνα και κόκκινο μάρμαρο, γραφείο με διασταυρούμενα πόδια, αλλά και ένα σιδερένιο κρεβάτι που εκτίθεται ως κρεβάτι της Ελισάβετ, αλλά η νεότερη έρευνα δείχνει ότι ανήκει στον Γουλιέλμο Β’.

Συχνά η τεκμηρίωσή τους παρουσίασε δυσκολίες στην ταύτιση, καθώς «η ιστορική διαδρομή του Αχιλλείου και οι χρήσεις του κατέστρεψαν πολλά από τα έπιπλα», όπως εξήγησε κατά την εισήγησή της η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ, Σταυρούλα Φωτοπούλου.

Η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφέρθηκε στο έργο της αποκατάστασης του Αχιλλείου και επισήμανε ότι «το σημαντικό έργο που έχουμε ξεκινήσει με το υπουργείο Τουρισμού στο Αχίλλειο αφορά, πέρα από την αποκατάσταση των κτιρίων, την προσπάθεια να συντηρηθούν και να προβληθούν κατάλληλα τα αγάλματα και όλα τα κινητά μνημεία.

Αυτό αφορά ακόμα και τα πιο πρόσφατα αντικείμενα που υπάρχουν, όπως η σπάνια μηχανή του καζίνου και οι μάρκες του που από μόνες τους είναι άξιες συντήρησης».

«Υπάρχει πολύ πλούσιος εξοπλισμός σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Αχιλλείου που έτσι όπως εκτίθενται είναι υποβαθμισμένος και πρέπει να συντηρηθεί και να προβληθεί σωστά», πρόσθεσε.

Βιβλιοθήκη με ανάγλυφη διακόσμηση και μαρκετερί, ξύλο καρυδιάς, 180x302x61 εκ., που ανήκε στην αυτοκράτειρα Ελισάβετ (Πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού/ Διεύθυνση Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς).

Caponetti (κατασκευαστής), γραφείο και πολυθρόνα με ανάγλυφους γρύπες, 1891, ξύλο καρυδιάς, 82x180x84 εκ. Ανήκαν στην αυτοκράτειρα Ελισάβετ (Πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού/ Διεύθυνση Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς).

Αγία Τράπεζα, ξύλο καρυδιάς με μαύρη λάκα, 160x157x77 εκ., και δύο πάγκοι προσευχής, ξύλο καρυδιάς και ύφασμα, 80x57x58, που ανήκαν στην αυτοκράτειρα Ελισάβετ (Πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού/ Διεύθυνση Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς).

Γραφείο σε μορφή αναλογίου, λευκό λακαριστό ξύλο (δρυς) με μπρουτζίνα, 123x100x70 εκ. και καρέκλα περιστρεφόμενη σε μορφή σέλας, λευκό λακαριστό ξύλο (δρυς) με μπρουτζίνα, 70x55x80. Ανήκαν στον αυτοκράτορα Γουλιέλμο Β’ (Πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού/ Διεύθυνση Νεότερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς).


Σημείωση … Στην αρχική δημοσίευση δεν υπήρχαν οι φωτογραφίες 2,3 οι οποίες ευρέθησαν στο GOOGLE από τον admin καθώς επίσης και οι παραπομπές σε λήμματα της WIKIPEDIA

Δεν υπάρχουν σχόλια :