Τα ηλεκτροκίνητα πατίνια
   έχουν κατακλύσει την Αθήνα.
     Πώς θα τα αξιοποιήσεις
       και πώς θα μετακινηθείς με ασφάλεια !!!
Τα έχεις δει ή τουλάχιστον έχεις ακούσει για αυτά. Πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία θα μπορούσε, αν όχι να λύσει, τουλάχιστον να βελτιώσει κατά πολύ τις μετακινήσεις στα κέντρα των πόλεων. Μιλάμε για τα ηλεκτρικά πατίνια.
Δυστυχώς, η αρχή τους έγινε, όπως συνήθως, χωρίς κανέναν προγραμματισμό και χωρίς νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς κανόνες και χωρίς περιορισμούς.
Το πρόβλημα δεν είναι καν Ελληνικό: σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης γίνεται το ίδιο, κάτι που οδήγησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να σπεύσει να θεσπίσει κάποιους πρωταρχικούς κανόνες μέχρι να ολοκληρωθεί η νομοθεσία.
Τι ισχύει;
Τα πατίνια μπαίνουν σε μια νέα κατηγορία ονόματι “Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα” μαζί με λοιπά τέτοια οχήματα, και διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.
•► Όσα έχουν εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα έως 6 kmh τα οποία θεωρούνται ως πεζοί και θα μπορούν να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια και άλλους χώρους που προορίζονται για πεζούς
•► Όσα έχουν ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 kmh τα οποία θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα
•► Όσα υπερβαίνουν τα 25 kmh και απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόμο
Επίσης, για τους οδηγούς ισχύουν:
•► Απαγόρευση μεταφοράς επιβατών
•► Όριο ηλικίας τα 15 έτη ή άνω των 12 ετών εφ’ όσον συνοδεύονται από ενήλικα
•► Υποχρεωτική χρήση κράνους εγκεκριμένου τύπου, κανονικά δεμένου
Προβλήματα
Η πραγματικότητα είναι πως η έλευση των ηλεκτρικών πατινιών αιφνιδίασε όλους τους κρατικούς μηχανισμούς όλων των κρατών, τα οποία τώρα σπεύδουν να θέσουν όρους, τόσο για τη χρήση όσο και για την διαχείρισή τους.
Μάλιστα, οι εταιρείες ενοικίασης τέτοιων οχημάτων μέσω smartphone app χειροτέρεψαν το πρόβλημα, επιτρέποντας στους χρήστες τους να… παρατάνε πατίνια οπουδήποτε, ακόμη και στη μέση πεζοδρομίων!
Μια αρχική σκέψη ήταν να περιοριστεί η χρήση τους σε ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια· κάτι τέτοιο βέβαια έχει και τα δικά του προβλήματα, μιας και οι ποδηλατόδρομοι στις Ελληνικές πόλεις είναι ελάχιστοι και διάσπαρτοι,
...ενώ και τα πεζοδρόμια στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν ούτε το κατάλληλο πλάτος ούτε την απαιτούμενη ποιότητα ώστε να επιτρέψουν την κυκλοφορία πεζών, πολλώ μάλλον δε ηλεκτρικών πατινιών.
Επίσης δεν υπάρχουν ελεγκτικές αρχές που να μπορούν να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους για τις κατηγορίες των οχημάτων ή να εκδώσουν άδειες κυκλοφορίας ή να ελέγξουν τις παρα_εισαγωγές.
Συμπέρασμα ???
Μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η Ευρωπαϊκή Ένωση να εκδώσει τελικές οδηγίες, η χρήση τους σε δρόμους και κεντρικά σημεία καλό θα είναι να αποφεύγεται, όπως και η υπερβολική ταχύτητα.
Τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι οχήματα σε θέση να κινηθούν δίπλα σε αυτοκίνητα, στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, ούτε προσφέρουν ασφάλεια στον αναβάτη.
Από την άλλη, η συνετή χρήση τους είναι θαυμάσια για πεζοδρομημένες περιοχές – π.χ. η Ηρώδου Αρεοπαγίτου στην Ακρόπολη ή η μαρίνα του Φλοίσβου.
Και επαναλαμβάνουμε: η συνετή χρήση τους, με την κατάλληλη ταχύτητα και τις απαραίτητες προφυλάξεις. Τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι υπεράνω του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ούτε εξαιρούνται από απαγορεύσεις όπως μονόδρομοι, ταμπέλες προτεραιότητας ή κόκκινα φανάρια! Και δεν είναι παιδικά παιχνίδια!
Από την άλλη, η έλευσή τους και η σωστή τους χρήση αποτελεί μια, όχι χρυσή, μα αδαμάντινη ευκαιρία για τις μεγαλουπόλεις να καθαρίσουν και να μετασχηματίσουν τις μετακινήσεις του κόσμου με απλό και εύκολο τρόπο. Η ευκαιρία είναι εδώ. Θα την αρπάξουμε ???
you.gr
   έχουν κατακλύσει την Αθήνα.
     Πώς θα τα αξιοποιήσεις
       και πώς θα μετακινηθείς με ασφάλεια !!!
Τα έχεις δει ή τουλάχιστον έχεις ακούσει για αυτά. Πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία θα μπορούσε, αν όχι να λύσει, τουλάχιστον να βελτιώσει κατά πολύ τις μετακινήσεις στα κέντρα των πόλεων. Μιλάμε για τα ηλεκτρικά πατίνια.
Δυστυχώς, η αρχή τους έγινε, όπως συνήθως, χωρίς κανέναν προγραμματισμό και χωρίς νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς κανόνες και χωρίς περιορισμούς.
Το πρόβλημα δεν είναι καν Ελληνικό: σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης γίνεται το ίδιο, κάτι που οδήγησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να σπεύσει να θεσπίσει κάποιους πρωταρχικούς κανόνες μέχρι να ολοκληρωθεί η νομοθεσία.
Τι ισχύει;
Τα πατίνια μπαίνουν σε μια νέα κατηγορία ονόματι “Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα” μαζί με λοιπά τέτοια οχήματα, και διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.
•► Όσα έχουν εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα έως 6 kmh τα οποία θεωρούνται ως πεζοί και θα μπορούν να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια και άλλους χώρους που προορίζονται για πεζούς
•► Όσα έχουν ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 kmh τα οποία θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα
•► Όσα υπερβαίνουν τα 25 kmh και απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόμο
Επίσης, για τους οδηγούς ισχύουν:
•► Απαγόρευση μεταφοράς επιβατών
•► Όριο ηλικίας τα 15 έτη ή άνω των 12 ετών εφ’ όσον συνοδεύονται από ενήλικα
•► Υποχρεωτική χρήση κράνους εγκεκριμένου τύπου, κανονικά δεμένου
Προβλήματα
Η πραγματικότητα είναι πως η έλευση των ηλεκτρικών πατινιών αιφνιδίασε όλους τους κρατικούς μηχανισμούς όλων των κρατών, τα οποία τώρα σπεύδουν να θέσουν όρους, τόσο για τη χρήση όσο και για την διαχείρισή τους.
Μάλιστα, οι εταιρείες ενοικίασης τέτοιων οχημάτων μέσω smartphone app χειροτέρεψαν το πρόβλημα, επιτρέποντας στους χρήστες τους να… παρατάνε πατίνια οπουδήποτε, ακόμη και στη μέση πεζοδρομίων!
Μια αρχική σκέψη ήταν να περιοριστεί η χρήση τους σε ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια· κάτι τέτοιο βέβαια έχει και τα δικά του προβλήματα, μιας και οι ποδηλατόδρομοι στις Ελληνικές πόλεις είναι ελάχιστοι και διάσπαρτοι,
...ενώ και τα πεζοδρόμια στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν έχουν ούτε το κατάλληλο πλάτος ούτε την απαιτούμενη ποιότητα ώστε να επιτρέψουν την κυκλοφορία πεζών, πολλώ μάλλον δε ηλεκτρικών πατινιών.
Επίσης δεν υπάρχουν ελεγκτικές αρχές που να μπορούν να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους για τις κατηγορίες των οχημάτων ή να εκδώσουν άδειες κυκλοφορίας ή να ελέγξουν τις παρα_εισαγωγές.
Συμπέρασμα ???
Μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η Ευρωπαϊκή Ένωση να εκδώσει τελικές οδηγίες, η χρήση τους σε δρόμους και κεντρικά σημεία καλό θα είναι να αποφεύγεται, όπως και η υπερβολική ταχύτητα.
Τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι οχήματα σε θέση να κινηθούν δίπλα σε αυτοκίνητα, στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, ούτε προσφέρουν ασφάλεια στον αναβάτη.
Από την άλλη, η συνετή χρήση τους είναι θαυμάσια για πεζοδρομημένες περιοχές – π.χ. η Ηρώδου Αρεοπαγίτου στην Ακρόπολη ή η μαρίνα του Φλοίσβου.
Και επαναλαμβάνουμε: η συνετή χρήση τους, με την κατάλληλη ταχύτητα και τις απαραίτητες προφυλάξεις. Τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι υπεράνω του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ούτε εξαιρούνται από απαγορεύσεις όπως μονόδρομοι, ταμπέλες προτεραιότητας ή κόκκινα φανάρια! Και δεν είναι παιδικά παιχνίδια!
Από την άλλη, η έλευσή τους και η σωστή τους χρήση αποτελεί μια, όχι χρυσή, μα αδαμάντινη ευκαιρία για τις μεγαλουπόλεις να καθαρίσουν και να μετασχηματίσουν τις μετακινήσεις του κόσμου με απλό και εύκολο τρόπο. Η ευκαιρία είναι εδώ. Θα την αρπάξουμε ???
you.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου