Disqus


***
SEARCHING THE BLOG

Loading




SEARCHING


Τελευταίες ... Αναρτήσεις

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ … ΣΕ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ !!!

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

...Δεν Ελπίζω Τίποτα, Δεν Φοβάμαι Τίποτα, Είμαι Ελεύθερος. ...Ζούμε Μόνοι, Πεθαίνουμε Μόνοι, Το Ενδιάμεσο Φωτεινό Σημείο Το Λέμε Ζωή. ...Ελευτεριά Θα Πει Να Μάχεσαι Στη Γης Χωρίς Ελπίδα. ...Θεός Θα Πει Να Κυνηγάς Θεό Στον Αδειανόν Αγέρα. ...Ολάνθιστος Γκρεμός Της Γυναικός Το Σώμα. ...Πιο Δυνατή Η Ψυχή Από Την Ανάγκη, Και Δε Συχωρνάει. ...Τι Θα Πει Λεύτερος; Αυτός Που Δεν Φοβάται Το Θάνατο. ...Ότι Δεν Συνέβη Ποτέ, Είναι Ότι Δεν Ποθήσαμε Αρκετά. ...Αλίμονο Σε Όποιον Ζει Στην Έρημο Και Θυμάται Του Κόσμου. ...Αγωνιζόμαστε Για Τα Άφταστα, Και Γι' Αυτό Ο Άνθρωπος Έπαψε Να Είναι Ζώο. ...Ο Αληθινός Χριστός Περιπατάει Και Αγωνίζεται Μαζί Με Τους Ανθρώπους. ...Τα Τετραθέμελα Του Κόσμου Τούτου: Ψωμί, Κρασί, Φωτιά, Γυναίκα. ...Έχεις Τα Πινέλα, Έχεις Τα Χρώματα, Ζωγράφισε Τον Παράδεισο Και Μπες Μέσα. ...Η Πετρά, Το Σίδερο, Το Ατσάλι Δεν Αντέχουν. Ο Άνθρωπος Αντέχει. ...Αν Μια Γυναίκα Κοιμηθεί Μόνη, Ντροπιάζει Όλους Τους Άντρες. ...Ω Πολυφίλητο Κορμί, Το Πιο Κρυφό ‘Σαι Μονοπάτι. ...Η Στερνή Η Πιο Ιερή Μορφή Της Θεωρίας Είναι Η Πράξη.

*

Έλληνες γρηγορείτε ~ Εάλω η πατρίδα μας .!!!

*

ΥΠ' ΟΨIΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ !!!


«Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος, είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.

Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την ιστορία του.

Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια νέα παιδεία, να επινοήσει μια νέα ιστορία ...

Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το έθνος να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.

Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα».

"Μίλαν Κούντερα" (Το βιβλίο του γέλιου και της λήθης)

*

Η Ενημέρωση Έρχεται Κοντά σας !!!

Η Ενημέρωση Έρχεται Κοντά σας !!!

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Ωδές στη φωτιά και προσευχές στον πόνο μας



Ακόμα και στις αναπτυγμένες χώρες ο καπιταλισμός, τριτοκοσμικός είναι.


Η προηγμένη Ιαπωνία, παρ' ότι χτυπημένη η ίδια απ' την πολεμική χρήση της πυρηνικής ενέργειας, επέτρεψε στον εαυτόν της να πιστέψει ότι η ειρηνική της χρήση θα ήταν ακίνδυνη κι απλώς κερδοφόρα.

Η Ιαπωνία; όχι ακριβώς. Η άρχουσα τάξη της.

Μα είναι αφελείς οι αστοί;

Πίστεψαν ότι θα μπορούσαν να υπογράψουν συμβόλαιο με τον Θεό ή την Τύχη ή τις πεταλούδες στον Αμαζόνιο, ότι ουδέποτε θα τους συνέβαινε, ατύχημα, δυστύχημα, στραβή; Ποσώς!

Απλώς τα κέρδη που θα μπορούσαν να βγάλουν, ώσπου να σκάσει μύτη ο Γκοντζίλας, τους ενδιέφεραν.

Και ιδού τώρα το κόστος του κέρδους!

Σημαίνει μήπως αυτό ότι ύστερα απ' την καταστροφή, μάλιστα ανεξαρτήτως του μεγέθους της, θα επικρατήσουν δεύτερες σκέψεις; ότι θα αναθεωρηθούν ίσως τα πυρηνικά προγράμματα στα δυτικού ή μιξοδυτικού τύπου κράτη απ' τη Γερμανία και τις ΗΠΑ έως την Τουρκία;
Οχι και βεβαίως όχι.

Σε μιαν εποχή που οι Επικυρίαρχοι επαναφέρουν τις οικονομικές, εργασιακές και κοινωνικές σχέσεις πίσω στην εποχή της φεουδαρχίας, σιγά μην κωλώσουν με ορισμένες παράπλευρες απώλειες. Μπορεί να εκφράζεται τώρα κάποιος σκεπτικισμός, αλλά σε εύλογο χρονικό διάστημα θα υπερκερασθεί.

Αλλωστε αυτή η οίηση του ανθρώπου εν σχέσει με τη φύση δεν είναι μόνον ταξική, είναι και αρμοδιότητος Γιουνγκ ή Λόβκραφτ. Επί σοσιαλισμού οι εργατικές (έστω στην παρεκβατική τους εκδοχή) εξουσίες πίστεψαν ότι εκτός από το ατσάλι θα μπορούσαν να δέσουν και την πυρηνική ενέργεια. Ωσπου έσκασε το Τσερνομπίλ.

Ομως, αυτός που μας έμαθε τη φωτιά, παρ' ότι δεμένος ακόμα στον Καύκασο, εξακολουθεί να επιμένει ότι η πρόοδος είναι αναπόδραστη. Οτι το διάστημα περιμένει τους κινητήρες των μεγάλων ταξιδιών.

Μεγάλο και το ερώτημα. Η επιστήμη δεν παράγει ηθική, ή την παράγει μόνον στο εργαστήριο, μετά αυτή η ηθική γίνεται φράγκα στην αγορά.

Αν δει κανείς την υπόθεση από ψηλά, ας πούμε από τα άστρα, ίσως να μπορεί να αποφασίσει ποιοι είχαν δίκιο: αυτοί που έχτισαν τον Παρθενώνα κι εκείνος ο κοντός που ήθελε ύστερα να κατακτήσει τον κόσμο ή οι ινδιάνοι που έμειναν ατάραχοι κι αρμονικοί με τα νερά και τα δέντρα τους, ώσπου τους συνάντησαν τα άλογα; Οι Κινέζοι και τα τρεις χιλιάδες ποιητικά τους ιδεογράμματα είχαν κι έχουν δίκιο ή εκείνοι που δεν χρειάζονταν ούτε τον τροχό;

Ομως ούτε η ζωή ούτε ο κόσμος (παρ' όσα υπαινίσσεται η λέξη) είναι θέμα δίκιου. Είναι θέμα συντελεσμένων.

Κι εμείς, τα παιδιά εκείνου του κοντού που ήθελε να κατακτήσει τον κόσμο, συνεχίζουμε να θέλουμε το ίδιο. Οι ποιητές το σύμπαν, οι αστοί τα φράγκα του.

Οι αστοί• οι πρώην άρχοντες δουλοκτήτες, οι πρώην φεουδάρχες, οι πρώην ευγενείς, πότε Μαικήνες και πότε τύραννοι• κι εμείς, οι πρώην σκλάβοι, οι πρώην δουλοπάροικοι, οι πρώην υπήκοοι, το νυν πολίτες και πάντα πελάτες, ζούμε διαρκώς το ίδιο παιγνίδι, την ίδια τραγωδία, τον ίδιο στίχο του Αισχύλου: «ποια 'ξαγορά να υπάρχει, μιας και το αίμα στο χώμα χυθεί;»...

Οι ειδοί του Μαρτίου, η τρίτη έκρηξη στο Φουκουσίμα Νταϊτσί, ένα μνημείο (ακόμα) για τη Χιροσίμα, οι μετοχές στο Χρηματιστήριο του Τόκιο - σαν τρομαγμένοι Λάρητες να σκιρτούν οι μονάδες και τα ποσοστά κι ένα χαϊκού για τις κερασιές που δεν άντεξαν στο καίσιο...

Ομως, είπαμε, ακόμα και στις πιο αναπτυγμένες χώρες ο καπιταλισμός τριτοκοσμικός είναι. Μπορεί οι Γερμανοί να δίνουν και να παίρνουν μίζες με καθώς πρέπει τρόπο, αλλά και στην Τανζανία το ίδιο κάνουν...

Θυμάμαι τους Ουκρανούς και τους Ρώσους (Σοβιετικούς τότε) στρατιώτες, εργάτες κι επιστήμονες που έμπαιναν στην καρδιά του θηρίου, για να το πάψουν, να το θάψουν, ξέροντας ότι θα πεθάνουν. Και πέθαναν, με τον Προμηθέα ακόμα δεμένον στον Καύκασο να μουρμουρίζεις τις ωδές του στη φωτιά και τις προσευχές του στον πόνο του, τον πόνο μας..

Γράφει ο ΣΤΑΘΗΣ

santosight

Δεν υπάρχουν σχόλια :