Σε ποιες κατηγορίες του Google Play εμφανίζονται πιο συχνά apps που συλλέγουν με επιθετικό τρόπο πληροφορίες για την προώθηση διαφημιστικού περιεχομένου και σε ποιες εφαρμογές που κρύβουν κακόβουλο κώδικα
Το ποσοστό του madware (υπερβολικά επιθετικό mobile adware) στο Google Play αυξάνει σταθερά, καθώς 23% όλων των εφαρμογών περιέχει επιθετικά ad libraries, σύμφωνα με νέα μελέτη της Symantec για τα ρίσκα ασφαλείας των εφαρμογών στο κυρίαρχο λειτουργικό σύστημα της Google για φορητές συσκευές.
Η μελέτη παρουσιάζει τις τάσεις σε malware και madware, με τη δεύτερη κατηγορία λογισμικού να αναφέρεται σε εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιθετικά ad libraries.
Τα Ad libraries έχουν την ικανότητα να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις εφαρμογές του χρήστη, με στόχο την εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων.
Ωστόσο, ορισμένα από αυτά τα libraries μπορούν να διαρρεύσουν προσωπικές πληροφορίες ή να παράγουν ενοχλητική δραστηριότητα, όπως προβολή διαφημίσεων στο notification bar, δημιουργία διαφημιστικών εικόνων ή αλλαγή σελιλοδεικτών στους Web browsers.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2013, 65 ad libraries ήταν γνωστά και περισσότερα από 50% από αυτά είχαν καταχωρηθεί ως επιθετικά.
Το ποσοστό των apps που χρησιμοποιούν επιθετικά ad libraries είχε άνοδο από το 2010, με αύξηση σε ετήσια βάση, η οποία έφθασε το 23% το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι χρήστες πρέπει να αναμένουν το μεγαλύτερο ποσοστό madware όταν κάνουν download εφαρμογές από την κατηγορία Personalization, ενώ ακολουθεί η κατηγορία Utilities & Demo και έπεται η κατηγορία Racing Games.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παρουσία του malware, η οποία βρίσκεται ως επί το πλείστον στις κατηγορίες Photography, Arcade & Action Games και Entertainment.
To Android malware συνεχίζει να αυξάνεται εκθετικά. Από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιούνιο 2013, ο αριθμός των γνωστών ομάδων malware αυξήθηκε κατά 69%, ενώ τα δείγματα γνωστών malware αυξήθηκαν σχεδόν κατά τέσσερις φορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου