Ενδιαφέροντα !!!
Η ευτυχία και ευημερία μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα των σχέσεών μας, αφού οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά πλάσματα. Ακόμα και τα πιο ντροπαλά ή εσωστρεφή άτομα χρειάζονται έναν βαθμό ανθρώπινης επαφής. Τα άτομα που επιδεικνύουν αρνητικές συμπεριφορές, τάσεις κλπ. είναι συχνά θύματα των καταστάσεων και των συνθηκών. Κάτι συνέβη στη ζωή τους και συνήθως αυτό το «κάτι» είναι μια τραγωδία.Για πολλούς από εμάς, η φυσική μας αντίδραση, όταν ερχόμαστε σε επαφή με ένα αρνητικό άτομο, είναι να ξεφύγουμε και να απομακρυνθούμε. Ωστόσο, αυτός δεν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος διαχείρισης της κατάστασης. Το παρόν άρθρο εστιάζει σε εννέα τρόπους, με τους οποίους μπορούμε να ελέγξουμε ή να διαχειριστούμε μια τέτοια κατάσταση με θετικό τρόπο.
9 θετικοί τρόποι αντιμετώπισης των αρνητικών ανθρώπων !!!
1)… Η συμπεριφορά τους δεν είναι εγγενές χαρακτηριστικό τους: Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας είναι εγκατεστημένα στον εγκέφαλο ενός ατόμου. Η εξέλιξη των γεγονότων και του περιβάλλοντος είναι τα στοιχεία που δημιουργούν τον αρνητικό τρόπο σκέψης και αλλάζουν ένα άτομο. Υπό αυτή την οπτική, η αλλαγή προς μια αρνητική στάση ζωής είναι κατάλοιπο ενός παρελθοντικού ερεθίσματος, στο οποίο ο εγκέφαλος προσαρμόζεται και διαμορφώνεται ανάλογα. Αν κατανοήσετε ότι δεν υπάρχει τίποτα εγγενές και απόλυτο στην αρνητική τους συμπεριφορά, θα μπορέσετε να προσεγγίσετε την κατάσταση με λίγη περισσότερη ενσυναίσθηση.
2)… Ακούστε (αν μπορείτε) αυτό που θέλει να πει: Σε καμία περίπτωση δεν είστε υποχρεωμένοι να γίνετε οι έμπιστοι ενός αρνητικού ατόμου. Εξάλλου, πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν την κατάλληλη ικανότητα και ενσυναίσθηση για να μπορέσουν να βοηθήσουν. Σκεφτείτε τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Γιατί αποφάσισαν να κάνουν αυτή τη δουλειά; Σίγουρα όχι για την αναγνώριση και τις οικονομικές απολαβές… Γι’ αυτό, αν συνειδητά και ειλικρινά μπορείτε να απαντήσετε σε αυτή την πρόκληση, τότε, δώστε την ευκαιρία και ακούστε κάποιον που το έχει απεγνωσμένα ανάγκη.
3)… Αναγνωρίστε τις δυνατότητές σας: Θα μπορούσαμε να συνεχίζουμε να εκθειάζουμε τη σημασία της ενσυναίσθησης και της κατανόησης, όπως κι άλλα θετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να διαθέτει κάποιος σε αυτή την περίπτωση. Ωστόσο, όπως ειπώθηκε ήδη, δεν έχουμε όλοι αυτό τον τρόπο σκέψης, ούτε αυτές τις ικανότητες. Και βέβαια αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Γι’ αυτό είναι πολύ καλύτερο να κατανοήσετε τις δυνατότητές σας και σε περίπτωση που δεν αντέχετε μια αρνητική συμπεριφορά, απλά απομακρυνθείτε. Δεν χρειάζεται να συνεισφέρετε στην μιζέρια τους και είναι σίγουρα προτιμότερο να σώσετε την ψυχική σας ηρεμία.
4)… Αναζητήστε κάτι θετικό: Γενικά, υπάρχει η πεποίθηση ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι καλοί κατά βάθος. Έτσι, και οι «αρνητικοί άνθρωποι» έχουν κάποια καλά κομμάτια μέσα τους, ακόμα κι αν δεν τα δείχνουν συχνά. Αναζητήστε κάτι θετικό σε αυτά τα άτομα και έτσι θα δείτε και την πιο ανθρώπινη διάστασή τους, χωρίς να τους καταδικάζετε απόλυτα. Ίσως μάλιστα κατανοήσετε έτσι πιο εύκολα και τον λόγο που κρύβεται πίσω από την αρνητικότητά τους.
5)… Η καλοσύνη μπορεί να είναι το κλειδί: Ομολογουμένως, αυτή είναι μια απλοϊκή λύση σε ένα συχνά πολύπλοκο πρόβλημα. Τότε γιατί βρίσκεται σε αυτή τη λίστα; Κάποιος που ζει συνεχώς με έναν αρνητικό τρόπο σκέψης συχνά καταλήγει να θεωρεί τους άλλους ως το λόγο της δυστυχίας του. Ναι, σίγουρα αυτό δεν είναι καθόλου λογικό. Μπορεί να γίνει όμως κατανοητό και να εξηγηθεί. Καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πάντα τις αιτίες πίσω από την αντιλαμβανόμενη αυτή αρνητικότητα, δεν μπορούμε και να την εκλογικεύσουμε. Ωστόσο, αν κάποιος νιώθει απομόνωση, απόρριψη ή προδοσία, μια απλή πράξη ή χειρονομία καλοσύνης από εσάς (ακόμα και ένα απλό χαμόγελο), μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αλλάξει τη διάθεση τους έστω και λίγο.
6)… Μην το παρακάνετε: Αυτή η συμβουλή έρχεται να συμπληρώσει την ακριβώς προηγούμενη. Πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει πάντα μια πιθανότητα ένα άτομο να θεωρήσει την καλοσύνη σας ως αδυναμία. Και αυτό διότι δεν είναι όλα τα αρνητικά άτομα και θύματα· κάποια απλά επιζητούν έλεγχο, αγάπη και σεβασμό για εγωιστικούς όμως λόγους. Σε μια ιδανική κατάσταση, ο άλλος θα εκτιμήσει την χειρονομία καλοσύνης σας και ύστερα θα απαντήσει με αμοιβαίο τρόπο. Ίσως σας δούνε ως μια αχτίδα φωτός μέσα στο σκοτάδι τους και θελήσουν να αλλάξουν. Ίσως μάλιστα ξεκινήσουν μια συζήτηση μαζί σας και σας εμπιστευτούν. Και σε αυτό το στάδιο θα μπορείτε να κρίνετε καλύτερα αυτό το άτομο και ύστερα να αποφασίσετε τη δική σας στάση απέναντι του.
7)… Γνωστοποιήστε του τη συμπεριφορά του: Η εποικοδομητική κριτική ενέχει και έναν κίνδυνο. Κάποιοι άνθρωποι αγνοούν το πώς φέρονται και το πώς επηρεάζουν τους γύρω τους και χρειάζεται κάποιος να τους ενημερώσει γι’ αυτό. Αν διαθέτετε το κουράγιο και την προθυμία, δεν υπάρχει καμία ντροπή στο να έχετε μια ειλικρινή, ευγενική συζήτηση με αυτό το άτομο. Εκτός βέβαια, αν απεχθάνονται κάθε απόπειρα κριτικής, ακόμα και αν είναι καλοπροαίρετη. Αν αυτό το άτομο δείξει θυμό ή κάποια άλλη αρνητική πρόθεση, τότε πείτε ότι θέλατε απλά να βοηθήσετε. Ευχηθείτε του καλή τύχη και ύστερα απομακρυνθείτε.
8)… Συμπεριφερθείτε εσείς θετικά και άνετα: Πρόκειται για έναν έμμεσο τρόπο με τον οποίο μπορείτε να δείξετε σε ένα αρνητικό άτομο ότι η θετική στάση και συμπεριφορά είναι δυνατές και έχουν μάλιστα και πολλά οφέλη. Να είστε αυθεντικοί και αληθινοί. Πρέπει να γνωρίζετε βέβαια ότι ορισμένες φορές, αυτό το άτομο μπορεί να είναι επικριτικό ή να κάνει ένα άσχημο σχόλιο για τη συμπεριφορά σας. Δεν χρειάζεται να αντιδράσετε παρορμητικά ή να θυμώσετε· αυτό μόνο να χειροτερέψει μπορεί την κατάσταση. Εξηγείστε λογικά τη στάση και την οπτική σας και το γιατί η θετικότητα είναι σημαντική για εσάς. Ίσως μετά το επεξεργαστεί, ίσως και όχι. Αλλά εσείς θα έχετε παραμείνει αληθινοί και θα έχετε προσπαθήσει να βοηθήσετε και αυτό είναι που έχει σημασία.
9)… Πρώτα διερευνήστε τις δυνατότητες και αντοχές σας: Αν και μπορεί όλοι να θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε ένα αρνητικό άτομο, αυτές οι απόπειρες λειτουργούν μόνο αν ένα άτομο είναι ανοιχτό σε αυτές. Πρέπει επίσης να αποφασίσουμε αν εμείς μπορούμε να το κάνουμε. Γιατί όλοι έχουμε διαφορετικές δεξιότητες και αυτό περιλαμβάνει και την ικανότητα αλληλεπίδρασης με τους γύρω μας. Οι στάσεις μας, η συμπεριφορά μας, οι οπτικές μας είναι διαφορετικές.
Συνεπώς, αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι να:
1)… να αναρωτηθείτε αν είστε πραγματικά πρόθυμοι να βοηθήσετε κάποιον με αρνητικό τρόπο σκέψης και συμπεριφορά και
2)… να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας για το τι μπορείτε και αντέχετε να κάνετε.
enallaktikidrasi.com
1)… Η συμπεριφορά τους δεν είναι εγγενές χαρακτηριστικό τους: Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας είναι εγκατεστημένα στον εγκέφαλο ενός ατόμου. Η εξέλιξη των γεγονότων και του περιβάλλοντος είναι τα στοιχεία που δημιουργούν τον αρνητικό τρόπο σκέψης και αλλάζουν ένα άτομο. Υπό αυτή την οπτική, η αλλαγή προς μια αρνητική στάση ζωής είναι κατάλοιπο ενός παρελθοντικού ερεθίσματος, στο οποίο ο εγκέφαλος προσαρμόζεται και διαμορφώνεται ανάλογα. Αν κατανοήσετε ότι δεν υπάρχει τίποτα εγγενές και απόλυτο στην αρνητική τους συμπεριφορά, θα μπορέσετε να προσεγγίσετε την κατάσταση με λίγη περισσότερη ενσυναίσθηση.
2)… Ακούστε (αν μπορείτε) αυτό που θέλει να πει: Σε καμία περίπτωση δεν είστε υποχρεωμένοι να γίνετε οι έμπιστοι ενός αρνητικού ατόμου. Εξάλλου, πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν την κατάλληλη ικανότητα και ενσυναίσθηση για να μπορέσουν να βοηθήσουν. Σκεφτείτε τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Γιατί αποφάσισαν να κάνουν αυτή τη δουλειά; Σίγουρα όχι για την αναγνώριση και τις οικονομικές απολαβές… Γι’ αυτό, αν συνειδητά και ειλικρινά μπορείτε να απαντήσετε σε αυτή την πρόκληση, τότε, δώστε την ευκαιρία και ακούστε κάποιον που το έχει απεγνωσμένα ανάγκη.
3)… Αναγνωρίστε τις δυνατότητές σας: Θα μπορούσαμε να συνεχίζουμε να εκθειάζουμε τη σημασία της ενσυναίσθησης και της κατανόησης, όπως κι άλλα θετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να διαθέτει κάποιος σε αυτή την περίπτωση. Ωστόσο, όπως ειπώθηκε ήδη, δεν έχουμε όλοι αυτό τον τρόπο σκέψης, ούτε αυτές τις ικανότητες. Και βέβαια αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Γι’ αυτό είναι πολύ καλύτερο να κατανοήσετε τις δυνατότητές σας και σε περίπτωση που δεν αντέχετε μια αρνητική συμπεριφορά, απλά απομακρυνθείτε. Δεν χρειάζεται να συνεισφέρετε στην μιζέρια τους και είναι σίγουρα προτιμότερο να σώσετε την ψυχική σας ηρεμία.
4)… Αναζητήστε κάτι θετικό: Γενικά, υπάρχει η πεποίθηση ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι καλοί κατά βάθος. Έτσι, και οι «αρνητικοί άνθρωποι» έχουν κάποια καλά κομμάτια μέσα τους, ακόμα κι αν δεν τα δείχνουν συχνά. Αναζητήστε κάτι θετικό σε αυτά τα άτομα και έτσι θα δείτε και την πιο ανθρώπινη διάστασή τους, χωρίς να τους καταδικάζετε απόλυτα. Ίσως μάλιστα κατανοήσετε έτσι πιο εύκολα και τον λόγο που κρύβεται πίσω από την αρνητικότητά τους.
5)… Η καλοσύνη μπορεί να είναι το κλειδί: Ομολογουμένως, αυτή είναι μια απλοϊκή λύση σε ένα συχνά πολύπλοκο πρόβλημα. Τότε γιατί βρίσκεται σε αυτή τη λίστα; Κάποιος που ζει συνεχώς με έναν αρνητικό τρόπο σκέψης συχνά καταλήγει να θεωρεί τους άλλους ως το λόγο της δυστυχίας του. Ναι, σίγουρα αυτό δεν είναι καθόλου λογικό. Μπορεί να γίνει όμως κατανοητό και να εξηγηθεί. Καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πάντα τις αιτίες πίσω από την αντιλαμβανόμενη αυτή αρνητικότητα, δεν μπορούμε και να την εκλογικεύσουμε. Ωστόσο, αν κάποιος νιώθει απομόνωση, απόρριψη ή προδοσία, μια απλή πράξη ή χειρονομία καλοσύνης από εσάς (ακόμα και ένα απλό χαμόγελο), μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αλλάξει τη διάθεση τους έστω και λίγο.
6)… Μην το παρακάνετε: Αυτή η συμβουλή έρχεται να συμπληρώσει την ακριβώς προηγούμενη. Πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει πάντα μια πιθανότητα ένα άτομο να θεωρήσει την καλοσύνη σας ως αδυναμία. Και αυτό διότι δεν είναι όλα τα αρνητικά άτομα και θύματα· κάποια απλά επιζητούν έλεγχο, αγάπη και σεβασμό για εγωιστικούς όμως λόγους. Σε μια ιδανική κατάσταση, ο άλλος θα εκτιμήσει την χειρονομία καλοσύνης σας και ύστερα θα απαντήσει με αμοιβαίο τρόπο. Ίσως σας δούνε ως μια αχτίδα φωτός μέσα στο σκοτάδι τους και θελήσουν να αλλάξουν. Ίσως μάλιστα ξεκινήσουν μια συζήτηση μαζί σας και σας εμπιστευτούν. Και σε αυτό το στάδιο θα μπορείτε να κρίνετε καλύτερα αυτό το άτομο και ύστερα να αποφασίσετε τη δική σας στάση απέναντι του.
7)… Γνωστοποιήστε του τη συμπεριφορά του: Η εποικοδομητική κριτική ενέχει και έναν κίνδυνο. Κάποιοι άνθρωποι αγνοούν το πώς φέρονται και το πώς επηρεάζουν τους γύρω τους και χρειάζεται κάποιος να τους ενημερώσει γι’ αυτό. Αν διαθέτετε το κουράγιο και την προθυμία, δεν υπάρχει καμία ντροπή στο να έχετε μια ειλικρινή, ευγενική συζήτηση με αυτό το άτομο. Εκτός βέβαια, αν απεχθάνονται κάθε απόπειρα κριτικής, ακόμα και αν είναι καλοπροαίρετη. Αν αυτό το άτομο δείξει θυμό ή κάποια άλλη αρνητική πρόθεση, τότε πείτε ότι θέλατε απλά να βοηθήσετε. Ευχηθείτε του καλή τύχη και ύστερα απομακρυνθείτε.
8)… Συμπεριφερθείτε εσείς θετικά και άνετα: Πρόκειται για έναν έμμεσο τρόπο με τον οποίο μπορείτε να δείξετε σε ένα αρνητικό άτομο ότι η θετική στάση και συμπεριφορά είναι δυνατές και έχουν μάλιστα και πολλά οφέλη. Να είστε αυθεντικοί και αληθινοί. Πρέπει να γνωρίζετε βέβαια ότι ορισμένες φορές, αυτό το άτομο μπορεί να είναι επικριτικό ή να κάνει ένα άσχημο σχόλιο για τη συμπεριφορά σας. Δεν χρειάζεται να αντιδράσετε παρορμητικά ή να θυμώσετε· αυτό μόνο να χειροτερέψει μπορεί την κατάσταση. Εξηγείστε λογικά τη στάση και την οπτική σας και το γιατί η θετικότητα είναι σημαντική για εσάς. Ίσως μετά το επεξεργαστεί, ίσως και όχι. Αλλά εσείς θα έχετε παραμείνει αληθινοί και θα έχετε προσπαθήσει να βοηθήσετε και αυτό είναι που έχει σημασία.
9)… Πρώτα διερευνήστε τις δυνατότητες και αντοχές σας: Αν και μπορεί όλοι να θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε ένα αρνητικό άτομο, αυτές οι απόπειρες λειτουργούν μόνο αν ένα άτομο είναι ανοιχτό σε αυτές. Πρέπει επίσης να αποφασίσουμε αν εμείς μπορούμε να το κάνουμε. Γιατί όλοι έχουμε διαφορετικές δεξιότητες και αυτό περιλαμβάνει και την ικανότητα αλληλεπίδρασης με τους γύρω μας. Οι στάσεις μας, η συμπεριφορά μας, οι οπτικές μας είναι διαφορετικές.
Συνεπώς, αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι να:
1)… να αναρωτηθείτε αν είστε πραγματικά πρόθυμοι να βοηθήσετε κάποιον με αρνητικό τρόπο σκέψης και συμπεριφορά και
2)… να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας για το τι μπορείτε και αντέχετε να κάνετε.
enallaktikidrasi.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου