Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι μπαίνοντας σε ένα super market η διαρρύθμιση των προϊόντων μπορεί να μην είναι τυχαία;
Αν σας έχει περάσει από το μυαλό κάτι τέτοιο, ίσως να μην είστε και τόσο παράλογοι, αρκεί να διαβάστε το σημερινό μας άρθρο που συνέταξε η ομάδα του votanonkipos.gr και ασχολείται με τις επτά «παγίδες» που παρατηρήσαμε σε όλα σχεδόν τα super market και μας προδιαθέτουν να αγοράσουμε περισσότερα προϊόντα, από ότι πραγματικά χρειαζόμαστε.
► 1 ► Μπαίνοντας στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της χώρας, διαπιστώνει κάποιος ότι τα ράφια με τα φρούτα και λαχανικά βρίσκονται συνήθως στην είσοδο, αυτό συμβαίνει διότι το πράσινο χρώμα των λαχανικών βοηθά τους καταναλωτές να ηρεμήσουν και να αποβάλουν το στρες, που έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνονται οικεία και να μένουν περισσότερη ώρα μέσα, ώστε να μπορούν να αγοράζουν ακόμη περισσότερα.
► 2 ► Επίσης θα έχετε παρατηρήσει ότι τα είδη πρώτης ανάγκης που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση (ο λόγος γίνεται για τροφές που αγοράζουμε πιο συχνά όπως τα γαλακτοκομικά), τοποθετούνται στο βάθος του καταστήματος ώστε να διανύσουμε όσο γίνεται περισσότερους διαδρόμους και να βλέπουμε περισσότερα προϊόντα με αποτέλεσμα να μπαίνουμε στον πειρασμό να αγοράζουμε περισσότερα.
► 3 ► Τα μεγάλου μεγέθους καρότσια που χρησιμοποιούνται σε πολλά σούπερ μάρκετ μας δίνουν την αίσθηση ότι αγοράσαμε λίγα, αφού ακόμα και αν έχουμε βάλει αρκετά προϊόντα, αυτό θα φαίνεται άδειο και θα έχουμε την αίσθηση ότι δεν έχουμε κάνει υπερκατανάλωση.
► 4 ► Πολλές φορές βλέπετε διαφημιστικές προώθησης δωρεάν δοκιμής τυριών, χυμών ή αλλαντικών και διάφορων τροφίμων, αυτό γίνεται γιατί σε πολλούς καταναλωτές δημιουργείτε το αίσθημα ότι πρέπει να αγοράσουν από το συγκεκριμένο προϊόν αφού το δοκιμάσουν.
► 5 ► Στο ύψος των ματιών τοποθετούνται συνήθως τα ακριβότερα προϊόντα και αυτό γιατί σε σχέση με αλλά που βρίσκονται σε κατώτερα ράφια, έχουν περισσότερες πιθανότητες να τα επιλέξουμε.
► 6 ► Τιμές με διαφορά 1 λεπτού του ευρώ από τη στρογγυλοποίηση για ένα προϊόν, έλκουν περισσότερο τον καταναλωτή, έτσι για να δούμε ένα παράδειγμα αντί για 2 ευρώ στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείτε την τιμή 1,99Ευρώ γι’ αυτό και χρησιμοποιείται κατά κόρον η συγκεκριμένη τακτική.
► 7 ► Αφού κάνατε τα ψώνια σας και επιστρέφετε προς την έξοδο στα ταμεία, για να πληρώσετε, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν μικρά stands με προϊόντα, έτσι μέχρι να έρθει η σειρά σας θα υπάρχει αρκετός χρόνος για να κάνετε κάποια αγορά τις τελευταίας στιγμής.
Πότε ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα;
Τι πρέπει να προσέχετε όταν πάτε για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ώστε να αγοράζετε πάντα τα απαραίτητα χωρίς να κάνετε υπερκατανάλωση.
Σίγουρα οι περισσότεροι θα το έχετε παρατηρήσει και μόνοι σας, όταν πάμε για ψώνια με άδειο στομάχι, τότε έχουμε την τάση να αγοράζουμε περισσότερα φαγώσιμα προϊόντα σε σχέση με αυτά που θέλαμε να πάρουμε από την αρχή. Εκτός από βιωματικό, έχουμε και αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε Αμερικανική επιστημονική εταιρία και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, κάνοντας τα σχετικά πειράματα.
Η μελέτη έδειξε ότι, συνηθίζουμε να δαπανούμε περισσότερα χρήματα όταν πάμε για ψώνια με άδειο στομάχι, γεμίζοντας το καλάθι μας με φαγώσιμα είδη. Επιβεβαιώνοντας για μια φορά ακόμη προηγούμενες έρευνες πάνω στο θέμα αυτό.
Η νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και δημοσιεύθηκε στα «Πρακτικά Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS), με επικεφαλής την δρ. Άλισον Τζίνγκ Σου πραγματοποίησαν 5 διαφορετικά πειράματα με εθελοντές, έδειξε ότι αυτό συμβαίνει και με προϊόντα που δεν είναι φαγώσιμα.
Το αντικείμενο της έρευνας πραγματοποιήθηκε σε καταστήματα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι: όταν κάποιος πάει πεινασμένος για να κάνει τις αγορές του, του ανοίγει και η όρεξη για περισσότερα ψώνια. Συνηθίζουμε υπό αυτές τις συνθήκες να δαπανάμε έως και 64% περισσότερα χρήματα.
Που οφείλεται αυτό;
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τις έρευνας, το στομάχι εκκρίνει την γρελίνη, μια ορμόνη που επιδρά στον εγκέφαλο με τέτοιον τρόπο που μας επηρεάζει να καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες και να θέλουμε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτά που βλέπουμε γύρω μας.
Όπως είπε και η επικεφαλής καθηγήτρια: «Καλό θα είναι είναι χορτασμένος πριν πάει για τις αγορές του, αν δε θέλει να αγοράσει περιττά πράγμα που θα τον κάνουν να μετανιώσει εκ των υστέρων».
Αυτές ήταν οι παρατηρήσεις μας για τις επτά «παγίδες» των σούπερ μάρκετ, τι λέτε συμφωνείτε ή όχι;
votanonkipos.gr
Αν σας έχει περάσει από το μυαλό κάτι τέτοιο, ίσως να μην είστε και τόσο παράλογοι, αρκεί να διαβάστε το σημερινό μας άρθρο που συνέταξε η ομάδα του votanonkipos.gr και ασχολείται με τις επτά «παγίδες» που παρατηρήσαμε σε όλα σχεδόν τα super market και μας προδιαθέτουν να αγοράσουμε περισσότερα προϊόντα, από ότι πραγματικά χρειαζόμαστε.
► 1 ► Μπαίνοντας στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της χώρας, διαπιστώνει κάποιος ότι τα ράφια με τα φρούτα και λαχανικά βρίσκονται συνήθως στην είσοδο, αυτό συμβαίνει διότι το πράσινο χρώμα των λαχανικών βοηθά τους καταναλωτές να ηρεμήσουν και να αποβάλουν το στρες, που έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνονται οικεία και να μένουν περισσότερη ώρα μέσα, ώστε να μπορούν να αγοράζουν ακόμη περισσότερα.
► 2 ► Επίσης θα έχετε παρατηρήσει ότι τα είδη πρώτης ανάγκης που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση (ο λόγος γίνεται για τροφές που αγοράζουμε πιο συχνά όπως τα γαλακτοκομικά), τοποθετούνται στο βάθος του καταστήματος ώστε να διανύσουμε όσο γίνεται περισσότερους διαδρόμους και να βλέπουμε περισσότερα προϊόντα με αποτέλεσμα να μπαίνουμε στον πειρασμό να αγοράζουμε περισσότερα.
► 3 ► Τα μεγάλου μεγέθους καρότσια που χρησιμοποιούνται σε πολλά σούπερ μάρκετ μας δίνουν την αίσθηση ότι αγοράσαμε λίγα, αφού ακόμα και αν έχουμε βάλει αρκετά προϊόντα, αυτό θα φαίνεται άδειο και θα έχουμε την αίσθηση ότι δεν έχουμε κάνει υπερκατανάλωση.
► 4 ► Πολλές φορές βλέπετε διαφημιστικές προώθησης δωρεάν δοκιμής τυριών, χυμών ή αλλαντικών και διάφορων τροφίμων, αυτό γίνεται γιατί σε πολλούς καταναλωτές δημιουργείτε το αίσθημα ότι πρέπει να αγοράσουν από το συγκεκριμένο προϊόν αφού το δοκιμάσουν.
► 5 ► Στο ύψος των ματιών τοποθετούνται συνήθως τα ακριβότερα προϊόντα και αυτό γιατί σε σχέση με αλλά που βρίσκονται σε κατώτερα ράφια, έχουν περισσότερες πιθανότητες να τα επιλέξουμε.
► 6 ► Τιμές με διαφορά 1 λεπτού του ευρώ από τη στρογγυλοποίηση για ένα προϊόν, έλκουν περισσότερο τον καταναλωτή, έτσι για να δούμε ένα παράδειγμα αντί για 2 ευρώ στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείτε την τιμή 1,99Ευρώ γι’ αυτό και χρησιμοποιείται κατά κόρον η συγκεκριμένη τακτική.
► 7 ► Αφού κάνατε τα ψώνια σας και επιστρέφετε προς την έξοδο στα ταμεία, για να πληρώσετε, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν μικρά stands με προϊόντα, έτσι μέχρι να έρθει η σειρά σας θα υπάρχει αρκετός χρόνος για να κάνετε κάποια αγορά τις τελευταίας στιγμής.
Πότε ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα;
Τι πρέπει να προσέχετε όταν πάτε για ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ώστε να αγοράζετε πάντα τα απαραίτητα χωρίς να κάνετε υπερκατανάλωση.
Σίγουρα οι περισσότεροι θα το έχετε παρατηρήσει και μόνοι σας, όταν πάμε για ψώνια με άδειο στομάχι, τότε έχουμε την τάση να αγοράζουμε περισσότερα φαγώσιμα προϊόντα σε σχέση με αυτά που θέλαμε να πάρουμε από την αρχή. Εκτός από βιωματικό, έχουμε και αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε Αμερικανική επιστημονική εταιρία και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, κάνοντας τα σχετικά πειράματα.
Η μελέτη έδειξε ότι, συνηθίζουμε να δαπανούμε περισσότερα χρήματα όταν πάμε για ψώνια με άδειο στομάχι, γεμίζοντας το καλάθι μας με φαγώσιμα είδη. Επιβεβαιώνοντας για μια φορά ακόμη προηγούμενες έρευνες πάνω στο θέμα αυτό.
Η νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και δημοσιεύθηκε στα «Πρακτικά Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS), με επικεφαλής την δρ. Άλισον Τζίνγκ Σου πραγματοποίησαν 5 διαφορετικά πειράματα με εθελοντές, έδειξε ότι αυτό συμβαίνει και με προϊόντα που δεν είναι φαγώσιμα.
Το αντικείμενο της έρευνας πραγματοποιήθηκε σε καταστήματα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι: όταν κάποιος πάει πεινασμένος για να κάνει τις αγορές του, του ανοίγει και η όρεξη για περισσότερα ψώνια. Συνηθίζουμε υπό αυτές τις συνθήκες να δαπανάμε έως και 64% περισσότερα χρήματα.
Που οφείλεται αυτό;
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τις έρευνας, το στομάχι εκκρίνει την γρελίνη, μια ορμόνη που επιδρά στον εγκέφαλο με τέτοιον τρόπο που μας επηρεάζει να καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες και να θέλουμε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτά που βλέπουμε γύρω μας.
Όπως είπε και η επικεφαλής καθηγήτρια: «Καλό θα είναι είναι χορτασμένος πριν πάει για τις αγορές του, αν δε θέλει να αγοράσει περιττά πράγμα που θα τον κάνουν να μετανιώσει εκ των υστέρων».
Αυτές ήταν οι παρατηρήσεις μας για τις επτά «παγίδες» των σούπερ μάρκετ, τι λέτε συμφωνείτε ή όχι;
votanonkipos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου