Παρά την δύσκολη οικονομική κατάσταση στην χώρα μας τα τελευταία οκτώ χρόνια, παρά τα Capital Controls που διαρκούν τρία χρόνια και κανένας δεν μπορεί να πει πότε θα αρθούν,
...παρά τα γνωστά γραφειοκρατικά προβλήματα του ελληνικού δημοσίου τομέα, η ιδιωτική πρωτοβουλία ακόμα και υπό αυτές συνθήκες καταφέρνει να εκπλήσσει με την ευελιξία της και την διαρκή επιμονή της να παράγει νέες ιδέες και νέα καινοτόμα προϊόντα.
Μία από αυτές τις νέες καινοτόμες υψηλής τεχνολογίας εταιρείες είναι η Aether Aeronautics, η οποία ιδρύθηκε στα Χανιά Κρήτης τον Νοέμβριο του 2017. Η εταιρεία Aether Aeronautics δραστηριοποιείτε στο χώρο της σχεδίασης και κατασκευής επανδρωμένων και μη αεροσκαφών.
Το νέο αναπτυξιακό της πρόγραμμα που αφορά την σχεδίαση ανάπτυξη και κατασκευή του μονοθέσιου μονοκινητήριου αεροσκάφους επίδειξης τεχνολογίας, υψηλών επιδόσεων AV-680 Dark Blue.
Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιείται με την υποστήριξη της αμερικανικής εταιρίας Airmaster Propellers, χρηματοδοτείται αποκλειστικά και μόνο από την εταιρεία και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός αεροσκάφους που θα προσπαθήσει να καταρρίψει έξι παγκόσμια ρεκόρ.
Πιο αναλυτικά, το AV-680 Dark Blue σχεδιάζεται
για να καταρρίψει τα παρακάτω παγκόσμια ρεκόρ,
όπως ορίζονται από την
Παγκόσμια Αεραθλητική Ομοσπονδία (FAI):
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ πτήσης σε μεγάλο ύψους από αεροσκάφη ανάλογης κατηγορίας που είναι τα 9.144 μέτρα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου για την άνοδο στα 3.000 μέτρα που είναι 6 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου για την άνοδο στα 6.000 μέτρα που είναι 18 λεπτά και 51 δευτερόλεπτα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μέγιστης ταχύτητας σε ευθεία πορεία που είναι 194,2 χλμ/ώρα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μεγίστης ταχύτητας σε κλειστό κύκλο 50 χλμ που είναι 175,87 χλμ/ώρα και τέλος
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μεγίστης ταχύτητας σε κλειστό κύκλο 100 χλμ που είναι 166,8 χλμ/ώρα
για να καταρρίψει τα παρακάτω παγκόσμια ρεκόρ,
όπως ορίζονται από την
Παγκόσμια Αεραθλητική Ομοσπονδία (FAI):
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ πτήσης σε μεγάλο ύψους από αεροσκάφη ανάλογης κατηγορίας που είναι τα 9.144 μέτρα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου για την άνοδο στα 3.000 μέτρα που είναι 6 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου για την άνοδο στα 6.000 μέτρα που είναι 18 λεπτά και 51 δευτερόλεπτα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μέγιστης ταχύτητας σε ευθεία πορεία που είναι 194,2 χλμ/ώρα,
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μεγίστης ταχύτητας σε κλειστό κύκλο 50 χλμ που είναι 175,87 χλμ/ώρα και τέλος
•► Το παγκόσμιο ρεκόρ για την επίτευξη μεγίστης ταχύτητας σε κλειστό κύκλο 100 χλμ που είναι 166,8 χλμ/ώρα
Το υπερελαφρό αεροσκάφος AV-680 Dark Blue έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 300 κιλά. Πρόκειται για ένα χαμηλοπτέρυγο αεροσκάφος με μήκος 5,9 μέτρα, του οποίου η άτρακτος είναι monocoque, κατασκευασμένη από ανθρακονήματα. Το άνοιγμα πτερύγων του, που είναι επίσης κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, είναι 9 μέτρα.
Το μέγιστο ύψος πτήσης του AV-680 Dark Blue είναι 35.000 πόδια (10.668 μέτρα), η αυτονομία του 1,5 ώρες, ενώ τα όρια επιταχύνσεως G είναι +7 / -4.
Χάρις στον κινητήρα Turboprop STV-100, της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας Stuttgart Engineering, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (μπορεί να αναβαθμιστεί στους 160 ίππους) το AV-680 Dark Blue μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα άνω των 350 χλμ/ώρα.
Το βάρος της του κινητήρα Turboprop STV-100 είναι 36 κιλά και της ειδικής έκδοσης θα είναι μόλις 26 κιλά.
Το μήκος του κινητήρα Turboprop STV-100 είναι 762 χλστ, η διάμετρος του 280 χλστ, η κατανάλωση του φτάνει τα 27 λίτρα την ώρα και η μέγιστη επιχειρησιακή οροφή του θα φτάνει τα 35.000 πόδια (10.668 μέτρα)
Τα πλεονεκτήματα του κινητήρα Turboprop STV-100 είναι:
•► Αποδεδειγμένα μεγαλύτερη αξιοπιστία έναντι των εμβολοφόρων
•► Μεγαλύτερους ενδιάμεσους χρόνους συντήρησης
•► Χαμηλότερο κόστος συντήρησης
•► Διπλό σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου
•► Υπερδιπλάσια επιχειρησιακή οροφή
•► Μικρότερο από το μισό βάρος συγκριτικά με αντίστοιχους εμβολοφόρους
•► Χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τη διανυθείσα απόσταση και χρόνο λόγο της ικανότητας να ενσωματώνει συστήματά collective pitch propellers αξιοποιώντας τη σταθερή ροπή του σε όλο το φάσμα στροφών
•► Λειτουργία σε ακραίες καιρικές συνθήκες
•► Πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία αναυσης και διακοπής της λειτουργίας με αυτοματοποιημένες δικλίδες ασφαλείας.
•► Συμβατότητα με όλα τα σύγχρονα συστήματά EFIS και Glass cockpits.
•► Επιτρέπει τη δημιουργία νέων σχεδίων ελαφρών αεροσκαφών καθόσον και δημιουργία δικινητήριων ελαφρών αεροσκαφών ικανών να πετούν σε μεγάλα ύψη και
•► Κόστος κτήσης αντίστοιχο με αυτό των εμβολοφόρων
•► Αποδεδειγμένα μεγαλύτερη αξιοπιστία έναντι των εμβολοφόρων
•► Μεγαλύτερους ενδιάμεσους χρόνους συντήρησης
•► Χαμηλότερο κόστος συντήρησης
•► Διπλό σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου
•► Υπερδιπλάσια επιχειρησιακή οροφή
•► Μικρότερο από το μισό βάρος συγκριτικά με αντίστοιχους εμβολοφόρους
•► Χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τη διανυθείσα απόσταση και χρόνο λόγο της ικανότητας να ενσωματώνει συστήματά collective pitch propellers αξιοποιώντας τη σταθερή ροπή του σε όλο το φάσμα στροφών
•► Λειτουργία σε ακραίες καιρικές συνθήκες
•► Πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία αναυσης και διακοπής της λειτουργίας με αυτοματοποιημένες δικλίδες ασφαλείας.
•► Συμβατότητα με όλα τα σύγχρονα συστήματά EFIS και Glass cockpits.
•► Επιτρέπει τη δημιουργία νέων σχεδίων ελαφρών αεροσκαφών καθόσον και δημιουργία δικινητήριων ελαφρών αεροσκαφών ικανών να πετούν σε μεγάλα ύψη και
•► Κόστος κτήσης αντίστοιχο με αυτό των εμβολοφόρων
Την περίοδο αυτή η εταιρεία πραγματοποιεί δοκιμές σε μοντέλο υπο κλίμακα του AV-680 Dark Blue για την βελτιστοποίηση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών και επιδόσεων πριν αρχίσει η κατασκευή του πρωτοτύπου.
Εκτιμάται ότι το πρωτότυπο του αεροσκάφους θα κατασκευαστεί εντός των ερχόμενων 12 μηνών.
Με εξαίρεση την καλύπτρα του πιλότου, το σύστημα παροχής οξυγόνου, τους τροχούς, την προπέλα και τα όργανα πτήσης του αεροσκάφους τα υπόλοιπο αεροσκάφος θα κατασκευαστεί από ελληνικά χέρια.
Μάλιστα ενδέχεται τα όργανα πτήσης του αεροσκάφους να αντικατασταθούν με ελληνικής κατασκευή σύστημα αυξάνοντας περεταίρω την ελληνικότητα του αεροσκάφους.
Το AV-680 Dark Blue θα μπορεί να αποτελέσει στο μέλλον μια πολύ καλή βάση για την κατασκευή ενός εξαγώγιμου ποιοτικού αεροσκάφους υψηλής τεχνολογίας, με μοναδικά χαρακτηριστικά, το οποίο θα πληρεί τα στάνταρτ της διεθνούς αγοράς και θα εκπροσωπεί επάξια την ελληνική αεροναυπηγική καινοτομία στο εξωτερικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου